Giosue Carducci Inno a Satana Zoas Press




 Jak kiedyś na początku wspomniałem, będę starać się pisać na bieżąco w miarę możliwości. Ostatnio bieda u mnie więc i książek nowym nie przybywa, a jak przybywa to natłok pracy nie pozwala zasiąść. I tak wpadam w błędne koło. Tak czy inaczej będę opisywać książkę z przeszłości. Tak, kupiłem ją już jakiś czas temu kierując się tylko tym że, wydawcą jest ZOAS PRESS. Nie musiałem nawet sprawdzać co to, po prostu kilka kliknięć i po kilku dniach ją miałem.
           Kolejne dziecko ZOAS, tym razem w mych rękach pojawia się znane dzieło Carducci'ego. Czy dzieło to wzbudza kontrowersje i staję się orężem w walce z przeciwnikami Sztuki Królewskiej ? No jasne kuwa że, jest dziełem kontrowersyjnym a dlaczego ? Przede wszystkim dlatego że, odbiega od normy szarej masy, nie mieści się w standardzie. Czy wiersz ten jest odbierany jako atak na Kościół Katolicki ? A może propagowanie i uwielbienie tego złego ? Bo ja wiem, po tytule i tekście można by tak odebrać to wszystko. Jednak Carducci był wyjątkowym umysłem, w końcu byle kto nie może zostać noblistą. Jak w opisie można wyczytać, Autor w tym tekście, zamanifestował wszystkim idee powrotu do antycznego dziedzictwa. NIE NALEŻY INTERPRETOWAĆ TEKSTU DOSŁOWNIE.
          Tyłka nie urywa. ale jeśli na warsztat weźmiemy książkę, to wydano cacko, gratka dla bibliofila i kolekcjonera. Całość została wydrukowana na specjalnie wyselekcjonowanym papierze o wysokiej gramaturze, w twardej płóciennej oprawie z obwolutą. Książka w utrzymana w tonacji czerni i srebra. Tak ! Format tradycyjnie A5 stron 48. Liczne przypisy autorskie. W mojej ocenie, książkę tę ratuje przecudowne wydanie. Całościowo rewelacja, choć sam tekst jak wspomniałem, tyłka nie urywa (mojego).

         

#ZOASPRESS
#ZOAS
#CARDUCCI
#STOSKARTEK
       

Komentarze

Szukaj na tym blogu

Popularne posty